Canto a miña terra

Esto está en gallego. Si queréis luego lo traduzco


Eu amo a miña terra. Teño un sentemento cara ela moi forte. Galiza é unha terra que recibiu moitas inxurias causadas pola ignorancia dos seus e polos de fora.
Galiza, ata que chegaron os reis católicos, era un reino moi rico, cunha lingua (O galego-porugués) que se comparaba co que é agora o inglés ou o chino: Unha lingua de culto na que se componían todas as cantigas. De feito ata tiñamos unhas cantigas moi especiales, dignas da idiosincrasia galega: as de escarnio e maldecir. Eu ainda me pregunto cómo podían ser tan castróns os antigos galegos.
Por mor de que cando Isabel loitaba para conseguir o trono de Castela os noños nobres non a axudaron, Isabel tomou Galiza, prohibu a fala da súa lingua e nos cortou os olivos, que daban cartos ás xentes. A partir de ahí comezóu a asociación de “Galego = Ignorante”
¿Qué quero dicir? Que xa non é a idade media, temos que lucir con orgullo a nosa identidade, lingua, cultura celta… Non podemos sentir noxo de nos mesmos… E se non nos respetan temos que ensinar os dentes e volver a tomar o que é noso, xa que é o que máis queremos, é o que nos une… Porque en España non hai unha soa cultura nin unha soa lingua.
Castelao, o pai da lingua, dicía que un can turco ladra coma un can arxertino, porque os pobres aínda están no idioma universal.

image

A nosa cultura está chea de maxia, coas mouras, historias fermosas, de amor, coma Tristán e Isolda…
Non credes que xa é hora de coidalo?

9 comentarios en “Canto a miña terra

Responder

